mandag den 12. september 2011

1 måned! :D

Hej folkens!

I fredags var det lige præcis 1 måned siden, at jeg forlod kære Danmark! I dette indlæg vil jeg fortælle lidt om hvordan det hele står til herovre, og hvad jeg har oplevet de sidste 2 uger.

Vejret herovre er rigtig dejligt, og det har det været stort set lige siden jeg ankom. Det har været omkring de 30 grader hver dag, det er bare skønt! Der har dog været en lille storm i sidste weekend, hvor det lynede, tordnede og regnet rigtig meget! En af de nætter hvor det var rigtig slemt, vågnede jeg omkring kl. 01.30 og kunne slet ikke sove. Jeg lå bare og kiggede ud af vinduet, lige indtil min telefon pludselig ringede. Det var så min værtsfar der ringede, for at høre om jeg var okay, og sagde at jeg bare kunne komme nedenunder, for han var også oppe, så jeg gik ned i stuen til ham, hvor vi sad i en halv times tid, midt om natten, indtil jeg så gik i seng igen. Men ellers har vejret været rigtig godt, stort set solskin hver dag, så det er jo noget så lækkert! :D

I sidste weekend var jeg og de andre 3 udvekslingsstudenter fra Tyskland ude at bowle, vi havde det rigtig sjovt! Og jeg syntes lige at det skal nævnes, at jeg lavede en strike i første forsøg! :D Anyway, onsdag havde min værtsmors søsters søn fødselsdag, så hele familien skulle ud at spise. Vi skulle på sushi restaurant, men heldigvis kunne man da få andet end sushi! Jacky (udvekslingsstudent fra tyskland) og jeg, havde aldrig smagt sushi før, så vi tænkte at det kunne da være meget sjovt at prøve. Så vi bestilte sushi til forret, og det var bestemt ikke vores livret! Fy for den lede, hvor smager det klamt! Det var første og forhåbentlig sidste gang i mit liv jeg har spist sushi, ad ad ad!

I lørdags var jeg til min første amerikanske fodboldkamp! Det var rigtig sjovt at prøve. Vi var 7 personer, min værtsmors sønner og deres kærester, Jacky og og en eller anden jeg ikke kan huske navnet på, og så mig. Vi havde det kanon sjovt! Kampen var i Tallahassee, hvilket er en 3 timers køretur fra hvor jeg bor. Da vi ankom til Tallahassee, fik vi noget at spise på et eller anden pizza sted. Da vi var færdige, gik vi hen til der hvor kampen skulle spilles. Vi var omkring 85.000 mennesker på det stadion, så det var pænt stort! Men det var en kanon oplevelse, og som sagt havde vi det kanon sjovt!

Jeg virkede måske lidt trist omkring det med skolen i min sidste blog, da jeg ikke rigtig havde fået nogle venner, og det hele var lidt svært for mig de første par dage, men nu går det rigtig godt i skolen. Jeg har fået nogle rigtig gode venner, som jeg kan begynde at hænge ud med efter skole, så det er dejligt! Jeg har stort set nogle jeg snakker sammen med i hver time, og har fundet nogle som jeg næsten altid spiser frokost sammen med i frokostpausen, så jeg er ikke helt alene længere!

Det var vidst alt for nu, håber i har det godt derhjemme og alt går vel.
Xoxo Louise.

Mig og Jacky's sushi! Ad, ad, ad!

Jacky og Sean



Florida State! 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar